Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie w Opolu

Aktualności

Klasa IIIgB i IIIgC były w dniach 10-12 czerwca na wycieczce pt. "Praskie atrakcje".

Wyjechaliśmy wcześnie rano, przez co większość drogi przespaliśmy. Gdy dotarliśmy  na miejsce, nie traciliśmy czasu i zaczęliśmy zwiedzać Pragę. Miasto to zaskoczyło nas swoim pięknem, architekturą i bogatą historią. Zwiedziliśmy min. Kościół św. Mikołaja i Kościół Tyński. Z zaciekawieniem słuchaliśmy też opowieści p. Buscicchio o Janie Husie.

Ucieszyliśmy się, gdy ogłoszono czas wolny, ponieważ mogliśmy poznać Pragę z innej strony krążąc malowniczymi uliczkami wokół rynku. Po zbiórce w umówionym miejscu wspięliśmy się na wieżę ratuszową, w celu zrobienia zdjęć z nieco innej (szerszej ) perspektywy.

Na dole czekała nas jeszcze atrakcja w postaci zegara Orloj, wygrywajacego akurat pełną godzinę.

Powrót do hotelu na kolację nie oznaczał końca wrażeń tego dnia. Nauczyciele przygotowali nam niespodziankę i stworzyli okazję, by zobaczyć centrum miasta nocą. Niezapomniany widok na Hradczany nocą i spacer po moście Karola w ciepły wieczór były ukoronowaniem pierwszego dnia wycieczki. Największą przygodą tej wyprawy była jednak droga powrotna, gdzie poznaliśmy "uroki" publicznej komunikacji, wracając tramwajem ściśnięci niczym sardynki w puszce.

Kolejny dzień był nie mniej ekscytujący. Towarzyszyła nam pani przewodnik, Ewa Peszkowa, pochodząca ze strony mamy Polki z  Mazur, która znakomicie mówiła po polsku. Bardzo ciekawie opowiadała o zwiedzanych miejscach i zadawała nam wiele pytań motywując nas do współpracy za pomocą kapsli – na koniec grupa zwycięzców miała dostać nagrodę, toteż ( niektórzy) byli bardzo aktywnymi słuchaczami.

Tego dnia naszą szczególną uwagę przykuło muzeum miniatur na Strahowie, gdzie mogliśmy podziwiać obrazy namalowane na kości słoniowej wielkości paznokcia, czy modlitwę zapisaną na ludzkim włosie.

Zwiedziliśmy też Hradczany oglądając zmianę warty pod pałacem prezydenckim, Katedrę św. Wita,  złotą uliczkę z domem pisarza Franza Kafki i dzielnicę Mala Strana z ciekawą architekturą miejską. Późnym wieczorem mieliśmy okazję być świadkami widowiska tworzonego przez światła i fontanny. Trafiliśmy na spektakl pt."Mamma mia" do utworów Abby

Ostatni dzień spędziliśmy w żydowskiej dzielnicy Pragi- Józefów, dzięki czemu mogliśmy bliżej poznać kulturę tej jakże ciekawej społeczności. Po zwiedzaniu przyszedł czas na wyczekiwany "shopping". Droga powrotna upłynęła nam mile, z urozmaiceniem w postaci muzyki puszczanej przez chłopców z klasy IIIgC;)

Wycieczka bardzo nam się podobała i na pewno będziemy ją mile wspominać.
Organiatorkami i naszymi opiekunkami były panie D. Gaj, E. Duda, A Buscicchio, M. Łapacz i P. Gabor, którym bardzo dziękujemy za te trzy przemiłe dni w Pradze na naszej pożegnalnej wycieczce w PG9.

Klaudia Tymkiewicz kl 3gB

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.