Publiczne Liceum Ogólnokształcące nr III z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie w Opolu

Aktualności

Wycieczka do Pragi

W dniach 1-3 czerwca br. klasy 1A i 1C pod czujnym okiem wychowawczyń i opiekunek wyruszyły w podróż do Czech, której celem  były cuda i uroki Pragi. Spędziliśmy w tym pięknym mieście trzy dni, podziwiając jego wspaniałości. Zarówno pogoda jak i humory uczestników wycieczki dopisywały, mieliśmy więc świetne warunki do zwiedzania.

Spacer po Pradze rozpoczęliśmy od Pomnika i Placu Wacława, czyli części Nowego Miasta. Następnie przeszliśmy na Prikopie i udaliśmy się w kierunku Rynku i Ratusza Staromiejskiego. Mieliśmy okazję przyjrzeć się słynnemu Orlojowi, czyli wyjątkowemu zegarowi astronomicznemu, który jest największą atrakcją miasta. Weszliśmy także na szczyt wieży Ratusza, skąd mogliśmy podziwiać rozległą panoramę Pragi.

Atrakcją dnia kolejnego była dzielnica Hradczany, czyli kompleks zamku królewskiego. Zwiedzaliśmy najważniejsze zabytki Trasy Małej: Praski Hrad, Bazylikę św. Jerzego, Salę Władysławowską w Starym Zamku Królewskim Podziwialiśmy wnętrze monumentalnej Katedry Św. Wita oraz przeszliśmy Złotą Uliczką. Następnie udaliśmy się w kierunku Praskiej Wenecji, gdzie przechadzaliśmy się Mostem Karola, będącym jedną z najsłynniejszych i najczęściej odwiedzanych atrakcji turystycznych miasta.  Wieczorem udaliśmy się na spektakl Światło i Dźwięk na Krizikovej Fontannie.

Ostatniego dnia pobytu w Pradze zostaliśmy oprowadzeni po Dzielnicy Żydowskiej – Josefov, zwanej przez niektórych Żydowskim Miastem. W porze obiadu mieliśmy szansę spróbować tradycyjnej czeskiej kuchni, m.in. słynnych „ovocnych knedlyków”. Z pełnymi żołądkami wsiedliśmy do autobusu i ruszyliśmy w drogę powrotną do Polski, która upłynęła nam bardzo szybko i we wspaniałej atmosferze.

Wyjazd bardzo nas zintegrował, obfitował we wspaniałe widoki i wspomnienia oraz zakończył się pomyślnie–wszyscy wróciliśmy cali i zdrowi! Z niecierpliwością oczekujemy kolejnej wycieczki...

Ta strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.